so

مشاهیر ایتالیا – برند بولگاری

سوتیریوس وولگاریس (Sotirios Voulgaris) متولد 1857، اهل روستایی کوچک در شمال یونان است، ناحیه‌ای که مردم آن تخصص خاصی در نقره‌کاری داشتند و از دوران بیزانس این هنر نسل به نسل به آنها رسیده بود. خانواده “وولگاریس” نیز نقره سازانی زبردست به حساب می‌آمدند که در زمینه طراحی و ساخت گوشواره‌، سگک کمربرند و غلاف شمشیر مهارت خاصی داشتند. “سوتیریوس” نیز با تکیه بر مهارت ذاتی خود تصمیم گرفت که پیشه نیاکان را به عنوان کار و حرفه خود انتخاب کند.
در سال 1877 “وولگاریس” به “کورفو”، جزیره‌ای در ساحل شمال غربی یونان و سپس به “ناپل” در ایتالیا نقل مکان کرده و سرانجام در سال 1881 در شهر رم اقامت گزید و سه سال از عمر خود را در این شهر سپری کرد. وی در سال 1884 اولین فروشگاه برند خود با نام بولگاری (تلفظ ایتالیایی نام خانوادگی خودشان) را در همین شهر افتتاح نمود و بمدت 11 سال به تولید و فروش محصولات که شامل ظروف نقره‌ای و اقلام تزئینی بود، ادامه داد. وی سپس تصمیم گرفت تا کسب و کار خود را گسترش داده و وارد عرصه تولید جواهرات شود و اولین و بهترین فروشگاه این برند در سال 1905 در منطقه Via dei Condotti به کمک دو پسرش به نام‌های “کنستانتینو” و “جیورجیو” افتتاح شد.
سوتیریوس از همان ابتدا آرزو داشت تا برند خود را به محبوب‌ترین برند موجود در این حوزه در سراسر کشور تبدیل نماید و باتلاش و هنر ذاتی که در این زمینه داشت توانست به این خواسته خود دست یابد و در همان سال‌ها بولگاری در آستانه تبدیل شدن به نمادی از برتری ایتالیا در دنیای مد و جواهرات قرار داشت.

نسل دوم بولگاری


وولگاریس پس از کسب موفقیتهای بیشمار در سال 1932 درگذشت و فرزندانش، کنستانتینو و جورجیو راه او را ادامه داده و دوران جدیدی را در تاریخ برند بولگاری آغاز کردند. این دو برادر در ابتدا لوگوی امروزی برند بولگاری را طراحی کردند که در آن از الفبای رومی استفاده شده و حرف v صدای u را دارد و بدین ترتیب لوگوی برند (Bvlgari) طراحی شد. یکی از نمادهای اصلی و خلاقانه BVLGARI که از دهه 1940 در طراحی جواهرات و ساعت های مچی بکار رفت، استفاده از سرمار (Serpenti) بود. مار در “یونان” و “رم” باستان نماد ویژگی‌های مثبتی همچون تولد دوباره، قدرت، فریبندگی، ابدیت، شفا و حمایت است.
در اواخر همین دهه نیز بولگاری استفاده از تکنیک دشوار و پر زحمت Tubogas را که از زنجیرهای در هم تابیده تشکیل شده و به شیوه‌ای تزیینی در ساخت جواهرات و طراحی اولین ساعت های Serpenti (نماد مار) نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت در محصولات خود بکار برد.

پس از جنگ جهانی دوم، بولگاری مواد اولیه خود را از سنگ های بسیار گرانبها به استفاده از طلای زرد تغییر داد. در سال‌های پر رونق پس از جنگ، شهرت این برند به سرعت در سراسر دنیا انتشار یافت و در دهه 1960 میلادی در میان اشراف ایتالیایی و طرفداران آمریکایی به محبوبیت فزاینده‌ای دست یافت و افراد سرشناسی همچون سوفیا لورن (Sophia Loren)، آدری هپبورن (Audrey Hepburn) و الیزابت تیلور (Elizabeth Taylor) از مشتریان عمده این برند محسوب می‌شدند.

در اواسط دهه 1960 با مرگ”جورجیو بولگاری”، سه پسر وی بعنوان نسل سوم برادران وولگاریس، هدایت این تجارت خانوادگی را به دست گرفتند. طی دهه 1970 میلادی برند بولگاری در سطح بین المللی مطرح شده و فروشگاه‌هایی در شهرهای نیویورک، ژنو و پاریس افتتاح کرد. در همین سال‌ها “بولگاری” تمرکز خود را در زمینه تولید ساعت افزایش داده و بخش ساعت‌سازی این برند در قلب سوئیس آغاز به کار کرد و امروزه نیز به عنوان یکی از بزرگان صنعت ساعت‌سازی در دنیا شناخته می‌شود.
در دهه 1980 میلادی به دلیل کند شدن روند پیشرفت، مدیران بولگاری، کمپین‌های تبلیغاتی مختلفی را راه اندازی، و فروشگاه‌های خرده فروشی و شعبه‌های بین المللی خود را افتتاح و دسته بندی محصولات خود را گسترش دادند. جواهرات بولگاری از جواهراتی خاص و گرانقیت، به جواهرات روزمره تبدیل شد و در سال‌های بعد محصولات دیگری همچون عطر، روسری، گردنبند، عینک آفتابی و کالاهای چرمی را به محصولات این برند، اضافه کردند. در سال 1992 بولگاری اولین عطر خود را با نام Eau Parfumée au Thé Vert معرفی و با ورود به دنیای عطرسازی نام خود را به عنوان یکی از بزرگترین برندهای فعال در این زمینه به ثبت رساند. عطرهای این برند همانند جواهرات آن کاملا نفیس و منحصر به فرد هستند. برند بولگاری از همان ابتدا بهترین عطرهای مردانه و زنانه خود را به نوعی طراحی کرد که در رایحه آنها طبیعت، حس عشق و شکوه جواهرات مشهود است.
در سال 2001 طی یک سرمایه گذاری مشترک با شرکت هتل سازی لاکچری گروپ (Luxury Group) پروژه استراحتگاه و هتل‌های بولگاری (Bulgari Hotels & Resorts) کلید خورد و اولین هتل این برند در سال ۲۰۰۴ در شهر رم افتتاح شد، سپس شهرهای میلان، بالی (2006) و لندن (2012) میزبان هتل‌های این برند شدند و طرح‌هایی برای شانگهای، پکن و دبی نیز ریخته شد. در سال 2011 شرکت LVMH این برند را به مبلغ 6 میلیارد دلار خریداری نمود. این بیشترین مبلغی بود که LVMH برای خریداری یک برند تا به امروز هزینه کرده است. امروزه با اینکه بیش از 130 سال از تاسیس این برند می‌گذرد ولی همچنان استوارتر از همیشه در دنیای مد و جواهرات فعالیت می‌کند.
نام این برند همواره مترادف با رنگ‌های روشن، شخصیت، استایل زیبا و کیفیت عالی بوده است. به همین دلیل است که هر وقت اسم بولگاری به گوشمان می‌خورد، نهایت لوکس بودن در ذهن ما نقش می‌بندد. بولگاری پس از تولد در یک جواهر فروشی کوچک در قلب رم، توانست رفته رفته به یک برند جهانی تبدیل شود که موفقیت خود را مدیون خلاقیت، طراحی منحصر به فرد، مهارت، کیفیت و روحیه جسورانه مدیرانش است. این شرکت در کنار شرکت هایی نظیر تیفانی، کارتیه و هری وینستون از معتبرترین و گران ترین عرضه کنندگان جواهر و از معروف ترین نام ها در بازارهای جهانی می باشد. دفتر مرکزی بولگاری هم چنان در شهر “رم” قرار دارد.

دیدگاه ها بسته شده اند.