فصلنامه46-سخن سردبیر

سخن سردبیر-بسته‌بندی و اهمیت‌های اساسی آن

در گذشته‌های نه چندان دور، به پاکت، قوطی، جعبه، و کارتن صرفاً به عاملی برای سهولت در حمل ونقل کالا یا محصول نگاه می‌شد ولیکن بتدریج با بالارفتن آگاهی‌ها، افزایش انتظارات و جهانی شدن اقتصاد، بسته‌بندی نقشی به مراتب مهمتر از یک محافظ فیزیکی صرف یافت و تاثیر آن در

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-سفیر ایتالیا در ایران

ارسال پیام تبریک شب یلدا و سال نو میلادی سفیر ایتالیا در ایران

به اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا عالیجناب جوزپه پرونه سفیر محترم ایتالیا در ایران، مناسبت شب یلدا، این آئین سنتی ایرانیان، و سال نو میلادی 2021 را به اعضای اتاق مشترک ایران و ایتالیا تبریک گفتند. ادر این پیام تبریک که بصورت ویدیویی برای اعضای اتاق مشترک ایران و

ادامه‌ی مطلب »
وبینار گردشگری اتاق مشترک ایران و ایتالیا

وبینار گردشگری اتاق مشترک ایران و ایتالیا با عنوان گردشگری و اقتصاد

وبینار گردشگری اتاق مشترک ایران و ایتالیا با عنوان “گردشگری و اقتصاد”  به همت کمیسیون گردشگری اتاق ایران-ایتالیا  در تاریخ 1399.08.30 با حضور سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا، رئيس بخش تجاري و اقتصادي سفارت ایتالیا در ایران، مدیران حوزه‌های گردشگری فرهنگی و نوآوری از اتحادیه اروپا، مدیران ارشد

ادامه‌ی مطلب »
کلاس دیجیتال مارکتینگ دانشگاه امیرکبیر

برگزاری مراسم رسمی اعطاء گواهینامه‌های دوره آموزشی «دیجیتال مارکتینگ»

مراسم اعطاء گواهینامه های دوره آموزشی” دیجیتال مارکتینگ” با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در تاریخ 1399.07.15 در طبقه دهم اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و با حضور ریاست و دبیرکل اتاق مشترک ایران – ایتالیا و عکاسان و خبرنگاران راس ساعت 16:00 برگزار گردید. این دوره با همکاری اتاق

ادامه‌ی مطلب »
بیست و نهمین مجمع عمومی سالیانه اتاق مشترک ایران و ایتالیا بطور فوق العاده

بیست و نهمین مجمع عمومی سالیانه اتاق مشترک ایران و ایتالیا بطور فوق‌العاده

بيست و نهمین جلسه مجمع عمومی عادی بطور فوق العاده (نوبت دوم) اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران ‌وایتالیا بصورت آنلاین در تاریخ 29/06/1399 رأس ساعت 14 در طبقه ششم ساختمان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی ایران، مطابق آگهی منتشرشده در روزنامه اطلاعات طبق مفاد قانون تجارت ، اساسنامه اتاق

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه45-ملاقاتها

ملاقات‌ها و مصاحبه‌های ریاست و دبیرکل

جلسه هیئت رئیسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و ایتالیا 1399/04/05 ملاقات با آقای بالونی معاون بخش اقتصادی 1399/07/07 ملاقات آقای پورفلاح با آقای بیدی و انجمن تولید کنندگان سازه‌های فولادی 1399/07/03 ملاقات خانم شهابی با آقای رفیعی، مدیریت محترم آموزش‌های تخصصی و الکترونیکی دانشگاه صنعتی شریف 1399/07/08 ملاقات خانم شهابی

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-ویژگی‌های بسته‌بندی و مشکلات آن در ایران

ویژگی‌های بسته‌بندی و مشکلات آن در ایران

بسته‌بندی یکی از عوامل مهم و تعیین کننده در رشد و توسعه کشورهای پیشرفته، و کلید موفقیت آنها در صادرات و تصاحب سهم در بازارهای جهانی بمنظور فروش محصولات تولیدی خود می‌باشد. بدیهی‌است که فروش یک محصول به‌ویژه در بازارهای بین‌المللی با فرهنگ‌ها، سلایق، رفتار مصرف و میزان درآمد مصرف‌کنندگان

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-تاثیر بسته بندی بر برندینگ

تاثیر بسته‌بندی بر برندینگ

      بسته‌بندی به‌عنوان سفیر برند  در ورود یک محصول به بازار و پذیرش آن بین محصولات مشابه نقش مهمی ایفا می‌کند، یکی از عناصر مهم در تبلیغات، طراحی بسته بندی محصولات است. از بسته بندی با عناوینی همچون: “پنج ثانیه پایانی بازاریابی”، “رسانه پایدار” ، “آخرین فروشنده” یا فروشنده‌ای که

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-زعفران، طلای سرخ ایران

زعفران، طلای سرخ ایران

ایران بزرگترین تولیدکننده زعفران در جهان می‌باشد که سابقه کاشت آن به بیش از ۳۰۰۰ سال پیش بازمی‌گردد. با توجه به موضوع این شماره از فصلنامه دیجیتال” دنیای بهتر”  با محوریت” بسته‌بندی” فرصتی پیش آمد تا با یکی از تولیدکنندگان و صادرکنندگان مبتکر و به نام این محصول، مصاحبه‌ای انجام

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-شما این محصول را می‌خواهید

شما این محصول را می‌خواهید، فقط هنوز نمی‌دانید!

مقدمه‌ای بر بازاریابی و بسته‌بندی عصبی بسته‌بندی را می‌توان یکی از زیرشاخه‌های بازاریابی دانست، در واقع نقطه ارتباط محصول با مشتری، بسته‌بندی است. آیا روش درستی را برای ارتباط بین مشتری و محصول خود برگزیده‌اید؟ در علم مدرن چیزی ورای زیبایی در بسته‌بندی و استفاده از گروه‌های کانونی[1] برای نظرسنجی

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-صنعت بسته‌بندی در ایران

صنعت بسته‌بندی در ایران

صنعت بسته‌بندی ترکیبی از علم، هنر و فن‌آوری است. بسته‌بندی محصولات در عین اینکه باید استحکام کافی برای محافظت از کالا را داشته باشد، باید با طراحی زیبای محصول و خلاقیت به کار رفته در آن توجه مشتریان را به کالا جلب کند. بنابراین صنعت بسته‌بندی توانمندی زیادی در رشد

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-بسته‌بندی مواد غذایی

بسته‌بندی مواد غذایی

عدم وجود المان‌های تصویری راهنما و جذاب روی بسته بندی‌ها درعمده فعالیت‌های آن، همواره یکی از چالش‌های پیش روی این هنر، از جمله موانع رشد اصولی آن در میان طراحان بوده است. اگرچه صنعت بسته‌بندی در چند دهه اخیر جایگاهی شایسته در میان طراحان آن یافته و شناخت عامه جامعه

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-بسته‌بندی زعفران

بسته‌بندی زعفران در ایران

ظاهر یک محصول برای خریداران اهمیت بسیاری دارد؛ بسته بندی به عنوان ویژگی ظاهری محصول به هنگام خرید، مورد توجه اکثر مشتریان قرار گرفته و همچون حلقه ای میان تولیدکننده و مصرف کننده قرار گرفته و نقش بسیار مهمی در تصمیم گیری مشتریان در زمان خرید داشته و  وسیله ای

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-صنعت بسته بندی در جهان

صنعت بسته‌بندی در جهان

بسته بندی بسیار فراتر از پوششی پلاستیکی ،کاغذی و یا فلزی برای یک محصول است. بسته بندی در کنار شکوفایی خلاقیت، یکی از ابزارهای بسیار مهم برندینگ می باشد. نیاز به بسته بندی از زمانی آغاز شد که انسان در غارها و پناهگاه‌های دائمی سکنا گزید و مجبور بود غذا

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-بند «فورس ماژور»

بند «فورس ماژور» (قوه قهریه) در قراردادهای بین ایران و ایتالیا

توصیه‌هایی به بازرگانان ایرانی در باب اپیدمی ناشی از «ویروس کرونا» شیوع «ویروس کرونا»، برای مدت زمانی طولانی تأثیربسیار شدید براقتصاد، تجارت و روابط بازرگانی بین المللی وارد آورده و خواهد آورد.   موارد تأثیر این اپیدمی بر روابط و قراردادهای بازرگانی ناهمگن است، لیکن ویژگی مشترک در تأخیر و

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-سن مارینو

گردشگری در ایتالیا-سن مارینو San Marino

کشور کوچک و زیبای اروپایی، در قلب ایتالیا سن‌ مارینو کشوری کوچک در اروپا و در قلب ایتالیا قرار گرفته است. این کشور کوهستانی که بافت شهرهای آن به قرون وسطی تعلق دارد،‌ در سال ۳۰۱ پس از میلاد توسط یک سنگ‌تراش به نام مارینو (Marino) پایه‌گذاری و سالانه بالغ

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-دسر ایتالیایی زابالیونه

آشپزی ایتالیایی-دسر ایتالیایی زبالیونه

طرز تهیه «زبالیونه»، دسر تخم مرغی ایتالیایی زبالیونه یکی از کرم‌های کلاسیک پرطرفدار است که طرز تهیه آن متعلق به ایتالیایی‌ها می‌باشد. مواد لازم: زرده تخم مرغ 8 عدد شکر 160 گرم زبالیونه یک دسر ایتالیایی است که با زرده تخم مرغ و شکر درست میشود, برای درست کردن این دسر ابتدا تخم مرغ ها

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-چیکن پارمیجانا

آشپزی ایتالیایی-چیکن پارمیجانا

مواد لازم: سینه مرغ کوچک بدون استخوان 4 عدد آرد نصف پیمانه پنیر پارمسان نصف پیمانه نمک یک قاشق چایخوری ادویه همه کاره یک قاشق غذاخوری روغن زیتون یک قاشق غذاخوری اسپاگتی به مقدار کافی کره 2 قاشق غذاخوری سیر خرد شده 2 حبه رب گوجه فرنگی 1 تا 2

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-سالواتوره فراگامو

مشاهیر ایتالیا-سالواتوره فراگامو Salvatore Ferragamo

کفاش ستاره‌ها و برند محبوب سلبریتی‌ها سالواتوره فراگامو در سال ۱۸۹۸ در بونیتو (Bonito)، منطقه‌ای نزدیک به آولینو (Avellino)، در ایتالیا به دنیا آمد. او یازدهمین بچه در میان ۱۴ برادر و خواهر خود بود.وی برای اولین بار در سن ۹ سالگی یک جفت کفش برای خواهرش جهت حضور در

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-مصاحبه با آقای خلیل کفاش

گپ و گفتی با استاد خلیل کفاش

در یکی از خیابان‌های فرعی هسته مرکزی شهرمان تهران و در یک دکان نسبتا کوچک، با دیوارهایی تا سقف قفسه‌بندی شده و مملو از کفش‌های کهنه و تعمیراتی، مرد میانسال ضعیف‌الجثه‌ای مشغول به کار است که خیلی از شهروندان به‌ویژه بالای شهرنشینان او را می‌شناسند.بی اغراق او با کمال مهارت

ادامه‌ی مطلب »
فصلنامه46-سن مارینو

اخذ اقامت سن مارینو San Marino

افراد برای دریافت اجازه اقامت دائم در سن مارینو با انتخاب یکی از موارد ذیل، می توانید اقدام کنند: اگر فرد ملکی (جهت مصارف صنعتی یا جهت اقامت در آن) با قیمت 500 هزار یورو یا بیشتر را خریداری نماید. اگر سرمایه‌گذاری در گواهی سپرده 10 ساله به میزان حداقل

ادامه‌ی مطلب »